There was an error in this gadget

Friday, December 17, 2010

BUMI MELAYU...

BUMI INI TANAH MELAYU
PENGHUNINYA ORANG MELAYU
PEMERINTAHNYA RAJA-RAJA MELAYU...
SEKOLAHNYA SEKOLAH MELAYU...
BAHASANYA BAHASA MELAYU...
KENDERAANNYA KERETAPI TANAH MELAYU...
TENTERANYA ASKAR-ASKAR MELAYU...
AGAMANYA AGAMA ISLAM AGAMA RASMI NEGARA
WAHAI MELAYU BAGUNLAH DARI MIMPI DAN LENA MU
TANAH YANG KAU PIJAK KINI BUKAN LAGI DALAM ERAT GEMGAMANMU....
WAHAI MELAYU......
ERATKANLAH TALI PERSAUDARAN..KITA BINA BENTENG UKHWAH AGAR BANGSA DAGANG TAK MAMPU UNTUK MENGANGKAT MUKANYA UNTUK MENATAP WAJAH MELAYUMUUUU.......
AKU ANAK MELAYU
TAKKAN MELAYU HILANG DI TANAH AIRNYA TANAH MELAYU
TAKKAN HILANG PERKARA YANG LAPAN DIATAS ITU...
PERTAHANKANLAH PERKARA YANG LAPAN ITU KERANA ITULAH HAK MU MELAYU.....
RENUNGKANLAH WAHAI MELAYU
HIDUP MELAYU...
HIDUP MELAYU...
HIDUP MELAYU..
ALLAHUAKBAR.....
ALLAHUAKBAR.....
ALLAHUAKBAR........
BUKTIKAN YANH KITA ANAK MELAYU.....

Tuesday, November 16, 2010

TANAH MELAYU HAK CINA

bETOI KA??????? Tanah melayu la ni milik cina...biar betoi...berita terbaru aku dapat tau kabar angin mengatakan tanah di kg melayu kat balik pulau tu bukan nya sekaki RM8.00 tapi lebih lagi la...Betoi ka???? lau macm tu mahai gak tanah tu..mungkin kelas A kot tanah tu...???
Kabar angin mengatakan senbanyakRM40,161,639,60 juta adalah pampasan kepada pemilik tanah tersebut...amaun pampasan tu depa banayar ikut gerd tanah...betoi kot??? Apa pun janagn jaual tanah tu kat depa...DEpa DAP nak wat u untuk oenag cina la....lagi satu kabar angin akau debgar..Lim Guan Eng dapat elaun dari PBA sebulan RM50 ribu...betoi ka...??????

Saturday, October 9, 2010

Kawasan perkampungan tradisonal orang Melayu di Balik Pulau mulai terancam!

Projek membangunkan hartanah di bahagian Pulau, Pulau Pinang amat pesat sejak pemerintahan diktator Guan Eng. Pemimpin-pemimpin Melayu dalam kerajaan Pakatan Rakyat sunyi sepi membisu seribu bahasa. Takut disergah oleh pemimpin kesayangan mereka Tuan Lim Guan Eng.  Orang Melayu di Balik Pulau masih leka atau masih tidur bahawa kehidupan mereka yang aman dan damai di kampung-kampung tradisonal akan terancam tidak lama lagi.  Secara halus, kawasan Balik Pulau yang kekal secara tradisonal dengan perkampungan Melayu akan beransur-ansur berubah wajah bila pembinaan sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) untuk kaum Cina di Balik Pulau di sini menjadi kenyataan. 
Teka teki terjawab  apabila kerajaan negeri dikatakan telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting di sini untuk tujuan pembinaan IPT itu. Pewartaan itu dibuat mengikut Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah 15 Ogos lalu. Menurut Timbalan Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, YB Syed Amerruddin Dato' Syed Ahmad, beliau dimaklumkan bahawa tanah itu diwartakan khusus untuk diambil-alih bagi tujuan membina sebuah cawangan universiti yang berpangkalan di Singapura dan selebihnya dikatakan untuk tujuan awam. "Apabila siap nanti 4,000 hingga 5,000 orang pelajar dianggarkan menuntut di universiti itu. Jumlah ini belum lagi meliputi hampir 2,000 tenaga pengajar dan staf universiti dari republik itu yang akan dibawa ke sini. Beliau risau akan ada lebih banyak tanah terpaksa diambil untuk menyediakan kemudahan buat mereka, katanya pada sidang akhbar selepas melancarkan kempen sumbangan pakaian terpakai untuk mangsa banjir di Pakistan di sini, hari ini.
Menurut Syed Amerruddin, pihaknya tidak menentang hasrat kerajaan negeri mahu membina universiti di negeri ini tetapi perlu dilaksanakan di kawasan lebih sesuai seperti di Bukit Jambul atau Bayan Baru. Justeru, beliau menggesa kerajaan negeri menimbang semula rancangan pembinaan universiti tersebut kerana kewujudannya nanti akan membawa lebih banyak kesan negatif kepada alam sekitar dan penduduk tempatan.
Pelan-pelan kawasan orang Melayu di Balik Pulau akan dihapuskan dengan alasan pembangunan dan kemajuan untuk rakyat di Pulau Pinang. Guan Eng lebih cerdik daripada pemimpin-pemimpin Melayu yang ada dalam kerajaan PR. Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi apa yang nak dipedulikan. Dia jarang ada di Balik Pulau. Dalam PRU akan datang sudah pasti namanya akan terkeluar dari senarai calon wakil rakyat mewakili Pakatan Rakyat. Semasa BN memerintah dulu, bukan pemimpin UMNO tak bijak membawa pembangunan di Balik Pulau tetapi mereka memastikan pembangunan yang tidak merugikan orang Melayu. Ketua Menteri PP pada masa itu, Dr. Koh Tsu Koon menghormati kehendak pemimpin UMNO Balik Pulau melalui Local Plan yang dipersetujui bersama  antara UMNO Balik Pulau dengan PBT dan kerajaan negeri pada masa itu. 
Tapi apa yang berlaku sekarang? Apakah pemimpin Melayu PKR dan PAS di Balik Pulau dapat lakukan untuk menyelamatkan kawasan orang Melayu yang cuba dipertahankan sekian lama oleh UMNO? Orang Melayu sudah tersalah pilih dalam PRU yang lalu. Yang dikejar tak dapat, yang dikendung keciciran. Menang sorak kampung tergadai. Akhirnya kita semua menerima musibahnya angkara pemerintahan Guan Eng yang didewa-dewakan pemimpin dan penyokong Melayu PKR dan PAS sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Tengoklah di sana sini, di atas dan di bawah, di kuala dan hulu, bukit dan lurah semua sudah digondol dengan membina rumah-rumah yang sudah tidak mampu lagi dibeli oleh orang Melayu. Orang Melayu wajar bersatu kembali dengan parti yang terbukti mampu mempertahankan kawasan orang Melayu selama ini. Tepuk dada tanya minda masing-masing agar pisang tidak berbuah dua kali

MCA-sediakan-garis-panduan-untuk-MELAYU

KUALA LUMPUR: The MCA Youth has urged the Barisan Nasional to draw a clear line with the extremists or extremist groups in order for the coalition to win the support of all Malaysians.

The call by MCA Youth chief Datuk Dr Wee Ka Siong at the opening of the movement’s annual general meeting (AGM) came in the wake of racist utterances by two teachers and a civil servant recently.

The utterances has also compounded the acts of Perkasa - a Malay rights group- which fought along racial lines.

Ulasan

MCA: Draw a line with the extremists, says Dr Wee
By FOONG PEK YEE and LEE YUK PENG
MCA sedang mengajar orang Melayu bagaimana untuk mendapat undi orang Cina (kata halusnya). Yang menghairankan, apabila orang Cina memboikot pemerintahan orang Melayu lah, Perkasa itu wujud. Ia wujud atas sifat alter-ego terhadap sikap perkauman Cina.

Sikap perkauman Cina ini kali ini menggariskan sifat-sifat yang perlu orang Melayu buat untuk seolah-olah mendapat undi mereka semula yang belum pasti.

Amat jelik dan menghairankan apabila penduduk asal tanah besar Sunda ini kini diajar untuk tidak lagi mengikut fitrah hijrah dan asimilasi yang terpakai di 99% bahagian dunia kecuali Malaysia.

Cina memperkasakan kecinaan mereka dan mengarahkan Melayu berhenti memperkasakan bangsa Melayu. Jika orang Melayu sanggup menternak dan menanam sendiri dan mula memboikot perniagaan Cina, mereka pasti mendapat kerugian yang jelas, malah terpaksa hijrah ke tempat lain pula.

Soalnya mengapa mereka tidak sedar dan terlalu sombong?

Saturday, October 9, 2010


Tanah Balik Pulau Untuk Universiti Kaum Cina

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, Syed Amerruddin Syed Ahmad ketika mendedahkan perkara itu berkata, pewartaan itu dibuat mengikut Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah 15 Ogos lalu.

Katanya, beliau dimaklumkan bahawa tanah itu diwartakan khusus untuk diambil-alih bagi tujuan membina sebuah cawangan universiti yang berpangkalan di Singapura dan selebihnya dikatakan untuk tujuan awam.

Apabila siap nanti 4,000 hingga 5,000 orang pelajar dianggarkan menuntut di universiti itu. Jumlah ini belum lagi meliputi hampir 2,000 tenaga pengajar dan staf universiti dari republik itu yang akan dibawa ke sini. Difahamkan, tanah di kedua-dua kawasan terlibat terdiri daripada kebun buahan-buahan yang mempunyai pemilik dan membabitkan kira-kira 10 buah rumah.

Hasrat DAP mahu Pulau Pinang menuju Singapura ke 2 semakin menjadi kenyataan.
Balik Pulau yang merupakan sebuah daerah ala kampung seperti di Kedah kini bakal menjadi bandar Cina jika dibina universiti dari Singapura . Bukan hanya setakat staf IPT ini berada di Balik Pulau tetapi ribuan pelajar Cina juga akan tinggal di sana.


melayupenangmenangis komen : kalau umum nak tau  lani tanah tu dalam peringkat akhir penilaian di jabatan penilaian p.pinang..dengar kata tanah tu mungkin berharga RM 8.00 sekaki hingga RM 20.00 sekaki....pada orang melayu yang tanah depa terlibat pesanan dari saya JANGAN JUAL TANAH TU...SEBAB TANAH TU ADALAH SATU2NYA HAK ORANG MELAYU TAUUU....

Gula mahai...air di pulau pinang lagi mahai..!!!


Dulu kita merungut bila kata gula mahai.... lani,kita dengar pulak air mahai dibeberapa buah negeri ,selangor,kedah dan terbaru penang...apa dah jadi ni?? pelik2 tapi benar....heran gak nape tarif air naik? mane janji2 masa kempen pilihanraya kerajaan kebajikan...APA maksud Kerajaan Kebajikan tu??? Kalau nak tau kerajaan kebajikan tu menjaga kebajikan rakyat tapi lani dah terbalik...dari pada kerajaan kebajikan dah tukar ke karajaan cekik darah dan pentingkan poket sendiri..tu lah kerajaan yang depa duk cakap2 tu...bak kata pepatah orang siam campur...cakap tak seropa bikin la........tu la pembohongan yang dilakukan oleh lim guan eng ( LGE = Life get easy ) pembohongan terang2an..LGE pembohong DAP kelentong rakyat tertipu...mcm bait2 lagu tipah tertipu tuu.....tipah tertipu bang....sapa tipu tipah..LGE bang...mcm2 ada...

sebenarnya kalau kita pikir dan tengok2 balik la...masa kerajaan BN perintah penang dulu takda pun masalah mcm ni lau ada pun kita kejut sikit dah tarik balik keputusan..tapi kerajaan DAP bawah LGE mcm samseng jalanan lani mengalahkan ah chong rempit pulak...da kah patut..????
pasai isu kenaikan tariff air kita boleh tengok beberapa perbandingan dan peningkatan tarif air tersebut...mana ada orang buat meniaga bg semua free...mana hilangnya keuntungan PBAPP ek?? masuk poket ka. Comfirm la masuk poket depa ..sapa depa tu mereka tu adalah DAP .

Mana ada ular tolak tikus...ular lau tolak tikus tu ular dah nak mati ...macm tu gak lim guan eng ( life get easy ) takkan la tak amik percen..puak tu mana ada halal haram .Sain kontrak je percen dapat...LGE perompak duit orang penang. ( LIM GUAN ENG ( LGE )= LIFE GET EASY )