Friday, October 8, 2010

DAP ROMPAK DUIT RAKYAT PULAU PINANG..

Empayar Pemuda

         

       

     

     
DAP ROMPAK DUIT RAKYAT PULAU PINANG...
Saturday, October 09, 2010 12:01 AM
Seperti dijangka tarif air akan naik selepas DAP memengang tampok  pemerintahan di negeri Pulau Pinang. Ketua Menteri paling celaka dalam "  Malaysian Book of Record" yang juga menjadi Pengerusi PBAPP terpaksa  berbuat demikian kerana didesak oleh Ahli Lembaga Pengarah PBAPP  disebabkan keuntungan yang menurun.

PBAPP merupakan salah satu  syarikat air yang yang mencatat keuntungan yang tinggi di Malaysia. Pada  tahun 2007, semasa dipengerusikan oleh Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon PBAPP  telah mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM43.9 juta. Tetapi sejak  dipengerusikan oleh Guan Eng hancur...keuntungan PBAPP yang dicatatkan  turun dengan begitu banyak. Tahun 2008 keuntungan sebanyak RM31.3 juta  dan tahun 2009 RM14.8 juta. Tidak mustahil tahun 2010 ni PBAPP mengalami  kerugian.

Alasan untuk menghukum segelintir rakyat P.Pinang yang  suka membazirkan air yang diberikan oleh Guan Eng untuk menaikkan tarif  air cukup bodoh. Apa lu ingat rakyat Pulau Pinang pakai air ni free  ke??

Ramai yang akan menjadi mangsa berikutan kenaikan ini, Rumah  yang mempunyai penghuni ramai, keluarga besar, Masjid dan banyak  lagi...Perniagaan yang menggunakan air yang banyak pastinya akan  tertekan dan semestinya harga barang akan naik.

Persoalan yang ingin diutarakan ialah ke manakah keuntungan PBAPP hilang???

Adakah ini punca yang sebenarnya...??



Lihat sendiri bagaimana kenaikan setiap tahun elaun board of director PBA semenjak pemerintahan kerajaan DAP di P.Pinang dan jangan lupa bahawa Lim Guan Eng merupakan Pengerusi Lembaga Pengarah di Perbadanan tersebut!

Sekarang kita lihat pula bagaimana kedudukan keuntungan yang diperolehi oleh PBA ini....


PBA ternyata mengalami kerugian dibawah kendalian Lim Guan Eng serta  kerajaan DAP P.Pinang. Tetapi mengapa pula elaun bagi pengarah dinaikkan  setiap tahun?

Jadi, untuk menampung kenaikan elaun pengarah-pengarah ini termasuklah  elaun Lim Guan Eng, cara yang paling senang ialah mengambilnya dari  poket rakyat dengan menaikkan kadar tarif air!

Langkah penjimatan serta dakyah mengenai pembaziran yang dikatakan oleh  Lim Guan Eng serta para kroni DAPnya di P.Pinang hanyalah pembohongan  semata-mata.

Inilah fakta yang sebenar yang telah disembunyikan dari pengetahuan  rakyat P.Pinang! Memang benarlah kini bahawa apa yang keluar dari mulut  busuk cina kafir Guan Eng ini semuanya pembohongan sahaja!

Kalau 10 perkataan yang keluar darinya, 9 darinya confirm bohong. Yang  satu tu pun terpaksa diselidik dulu betul-betul sebelum kita nak percaya

p/s: Terima kasih kepada M.I.M  & MPP kerana maklumat diatas.

No comments:

Post a Comment